İddiatör!



Sıtkı Sıyrıl: Abi türkiyede çıkan en büyük para 20 milyondu.
Olmayanaergi : Değil abicim. 50 milyon var, 100 milyon var daha.
Sıtkı Sıyrıl: Abi benim evimde var, biriktiriyorum o parayı, dünyanın en büyük parası gibi bir ünü var zaten.
Shirakahn: 20 milyon en büyük abi, ytl’ye geçildikten sonra çıktı 50 lira ve 100 lira. Milyonken yoktu.
Simplextablosu: Evet abi en büyük para 20 milyon olması lazım.
Olmayanaergi: Değil abicim değil. Elime almış adamım ben.
Simplextablosu: Abi sen gene de öyle ifade etme.
Olmayanaergi: Aldım abicim elime aldım diyorum ya.
Sıtkı Sıyrıl: Abi ben de araştırdım, evimde de var biliyorum, en büyük para yirmi milyondu.
Olmayanaergi: İddiaya giriyor musunuz?
Shirakahn/Sıtkı Sıyrıl: Tamam. Tamam. Nesine? (gözleri parlar)
Olmayanaergi: Neyine istersen.
Shirakahn: Tamam 100 milyonuna.
Sıtkı Sıyrıl: Olmaz olum yüz müz. Çok para o. Makul olsun bizim olsun. Yemeğine olsun. Aynen bu akşamki gibi bir yemek. Sen kazanırsan biz sana ısmarlarız, yoksa sen bize.
Olmayanaergi: Tamam.
Shirakahn: Bi Dakka son kez tekrarlayalım. “YTL çıkmadan evvel” basılan en büyük para 20 milyondu diyoruz. Sen hayır diyorsun.
Sıtkı Sıyrıl: 100 milyon vardı diyor.
Olmayanaergi: 50 milyon. 50 milyon vardı.
Sıtkı Sıyrıl: Tamam lan. 50 milyon da yoktu zaten. Ona da kabul. 50 milyon varsa sen kazanırsın.
Olmayanaergi: Tamam.

Shirakahn: Oğlum bankalar arası işlemler için basılmıştı galiba lan 50 ve 100 milyon.
Sıtkı Sıyrıl: Ne bankacılık işlemi ya. 20 milyon diyorum en büyük para.
Shirakahn: Adam haklı olabilir.
Sıtkı Sıyrıl: Kazanırsa ısmarlarız yemeğini helal olsun deriz de, yok öyle bir şey.
Olmayanaergi: Abicim elime aldım diyorum…


TC Merkez bankası sitesinde de görüleceği gibi, YTL’den önceki seride ve hatta tüm basılan paralarda, en büyük miktar 20 milyon lira.

Not: iddianın ödülü yemeğin fotoğrafları konulduktan sonra bu post kendini imha edebilir. http://www.tcmb.gov.tr/yeni/banknote/E7/INDEX7T.html

Yorumlar

Adsız dedi ki…
o degil de, simdi hakikaten elimize almisiz, hem de babasindan.
taam arkadaslar, gunu siz mekani ben belirleyeyim.
diyaloglar da kalsin burada. tarihe not dusmus olalim.
merkez bankasi 6 sifir atti, o de gele gele bizim gotu buldu be.
Sıtkı Sıyrıl dedi ki…
Ah bu olgunluk öldürüyor beni. Bence günü shirakahn belirlesin, mekanı ben belirleyeyim sen de şarabın yılını belirle... ya da günü ben belirleyeyim, ayı sen belirle, yılı da shirakahn... dur dur, mekanı hep beraber belirleyim, günü kimse belirlemesin karambole gidelim öyle, aynı günde denk gelirsek ne mutlu... ya da günü...KPOOOOWW!!